در حال بارگذاری ...

سه نمایش در دومین روز جشنواره  تئاتر استانی البرز اجرا شد

 در دومین روز از  ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز سه نمایش«زهیر» به کارگردانی عباس هادیان، نمایش «موازی» به کارگردانی سپهر احمد زاده، نمایش «مخزن» به کارگردانی هادی ملکیان  در دو سانس اجرای عموم و داوری رفتند. 

به گزارش تئاتر البرز، در نخستین روز از ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز نیز سه نمایش «ما هم مردمی بودیم»، «صدا فریاد می زند از سر درد» و «تاول سکوت» روی صحنه رفتند.

نمایش «زهیر» به نویسندگی و کارگردانی عباس هادیان قصه ی یک تک تیر انداز مدافع حرم با اسم جهادی زهیر است که به سبک رئالیسم  در تئاتر شهر کرج اجرا شد. 

عبدالرضا یعقوبی، مصطفی خدا بنده لو،  علی محمدی، عباس هادیان،  فرشته کریمی،  عسل خدابنده لو،  سجاد قهرمانی پور، صادق موسوی و فرید احمد پور در این نمایش ایفای  نقش می‌کنند. 

در ادامه، دومین نمایش «موازی»  به کارگردانی سپهر احمد زاده ، پلاتو حیاتی مهر به روی صحنه رفت. 

سپهر احمد زاده در گفتگو با تئاتر البرز اظهار؛ موازی روایت کنکاش «من» داستان و ناخودآگاهش ، بحران شخصیتی وی و تقابل با خود در جهانی موازی با انتخابی متفاوت است. 

احمدزاده افزود:  بنا به شرایط موجود و امکانات سعی ما تمرکز بر روی مفاهیم ، دیالوگ ها و بازی بوده و به شخصه رسالت خود در هنر را انتقال مفاهیم و فرمی متفاوت هر چند کوچک و مختصر و در حد سواد و توان خود می بینم .

این کارگردان می‌گوید به زعم من بنا به تعاریف بنیادین هنر فاخر تئاتر باید به مفاهیم فلسفی توجه بیشتری داشته باشیم ، چرا که تئاتر یعنی فلسفه .

این کارگردان جوان البرزی در ادامه گفت؛ «موازی» یکی از سه نمایش نامه ای است که در قالب یک سه گانه بنام «سه گانه ی پوچی» در دست چاپ است . مفهوم پوچی در این سه اثر اشاره به موضوع نداشته بلکه به بحث و جدل در باب آن موضوع خاص دلالت می کند . موضاعاتی که مباحثه در موردشان در طول تاریخ بدون در نظر گرفتن جغرافیا ، فرهنگ و زمان بی فایده بوده و قالبا در آخر بی نتیجه و پوچ به اتمام خواهد رسید. محسن رنجبر، فرزاد هداوند خانی، ایما صنایع زیبا در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

دستیار کارگردان ؛ لیلا یار احمدی، مدیر صحنه ؛ امید فولادوند، منشی صحنه؛ سوگند کرمانی، عکاس؛ خسرو احمد زاده و مرتضی رشید و طراحی صحنه، طراحی لباس برعهده سپهر احمد زاده است.

سومین نمایش در روز دوم جشنواره، نمایش «مخزن» به کارگردانی هادی ملکیان در تئاتر شهر کرج  به شیوه ابزورد اجرا شد.

 روهام عسگر پور، محسن محمدی، مژگان چارانی، هادی ملکیان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

هیئت داور ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز خیرالله تقیانی پور، دکتر اردشیر صالح پور، فرهاد قائمیان هستند.




نظرات کاربران